Verkoopstrainingen

Hoe moeten wij verkopen?

Hoe moeten wij verkopen? Deze vraag staat centraal tijdens een ‘in company’ verkooptraining. Ik reik – op maat van je verkoopteam – praktische inzichten aan om meteen toe te passen in de dagelijkse verkooppraktijk. We concentreren ons op het mentale verloop van het verkoopproces. Ik gebruik tijdens deze interactieve verkooptrainingen talrijke praktijkvoorbeelden uit mijn ervaring, onderzoek en veldobservatie.


Misschien kom je liever naar één van mijn twee open opleidingen ‘Operationeel verkopen’ of ‘Operationeel leidinggeven’?

Bekijk hier de opleidingkalender


Verkooptrainingen op maat

Elke ‘in company’ verkooptraining start met een analyse van de verkooppraktijken van jouw verkoopteam. Aan de hand hiervan leg ik tijdens de verkooptraining de nodige inhoudelijke klemtonen.

Alle inzichten en vaardigheden die ik je aanreik en aanleer, zijn onderbouwd door jarenlang onderzoek en observatie op het terrein.


Welke inhoudelijke klemtonen zijn mogelijk?

Naast het algemene verkoopproces concentreren we ons tijdens de verkooptraining bijkomend op volgende facetten:

  • Ik leer je een zelfontwikkelde succesvolle methode aan voor het telefonisch maken van afspraken met potentiële klanten. Ik garandeer met mijn methode een succesratio van meer dan 30%.
  • Tijdens de analysefase moeten we de behoeftes van klanten scherp en helder in beeld krijgen. Dit vraagt de juiste vragen, namelijk vanuit twee invalshoeken: informatie krijgen om tot een voorstel te komen en informatie krijgen om te kunnen verkopen. Ik geef je alle tools om de juiste analyses te maken.
  • Samen zetten we een ijzersterke argumentatie op voor je eigen producten en diensten. Met welke argumenten zetten we potentiële klanten aan tot kopen?
  • Hoe moet je als verkoper het verkoopproces afsluiten? Ik observeer al vele jaren verkopers in de afsluitfase van het verkoopproces. Vele keren zag ik waar het misliep en waar succes geboekt werd. Graag deel ik met jullie mijn unieke en baanbrekende vondsten over het finaal binnenhalen van orders.
  • Offerteopvolging voor binnen- en buitendienst
  • Prijsonderhandeling (inclusief eenprijsverhoging verkopen)

Alle cursisten ontvangen één of meerdere van mijn boeken die we gebruiken als lesmateriaal. Het boek ‘operationele verkoop’ vormt daarbij de kern. De andere boeken selecteer ik op basis van de inhoudelijke klemtonen die we leggen tijdens de verkooptraining.

Nood aan verkooptraining op maat?

Laten we afspreken!

Website by Tonc