Over Francis Herssens

Francis Herssens (°1953), is Licentiaat in de Toegepaste Economische Wetenschappen, UFSIA. Hij bekleedde directieposities als Bestuurder in de Ford Motor groep onder andere als Algemeen Commercieel Directeur België/Luxemburg, Marketing Manager België en Verkoopdirecteur B2B Benelux. Voordien was hij actief in vier bedrijven van de Ford groep in België, UK en Nederland in disciplines zoals credit en leasing, boekhouding, thesaurie, bedrijfsbeleid, vorming, klantentevredenheid, advertising, sales promotion, consulent dealerbeheer op retail vlak, marketing-systems en verkoopafgevaardigde B2B.

Hij volgde verschillende bijscholingen bij de Belgische Kamer van Rekenplichtigen en het VEV. Zo nam hij deel aan marketing-programma’s en tal van cursussen op het vlak van persoonlijke vaardigheden, project management en klantentevredenheid in België, UK en USA.

Zijn loopbaan met zeer gevarieerde disciplines op niveau van specialist, maakt dat hij zich vandaag positioneert als Business Development Mentor. Zijn toegevoegde waarde ligt hem in het laten samenkomen van verkoop, marketing, bedrijfsbeleid en menselijke prestaties in complexe business omgevingen.

Hij is actief in het re-engeneeren én in het implementeren, van werkbare en resultaatgerichte commerciële plannen. Effectiviteit en efficiëntie in functie van uw productiviteit zijn de kern van zijn benadering. Concreet begeleidt hij bedrijven in verkooptechnieken, salesmanagement, persoonlijke vaardigheden en merge/change-oefeningen. Op die manier levert Francis een significante bijdrage in het verwezenlijken van uw uitdagingen.

Hij is drietalig, met Nederlands en Frans als moedertalen. Tevens heeft hij jaren in London gewerkt en gewoond. Dit laat hem toe coherente programma’s uit te werken voor organisaties in de drie talen.

Francis is frequent gastspreker, en brengt op een begeesterende wijze tal van praktische en concrete onderwerpen voor uw medewerkers.


Een greep uit recente opdrachten:

  • automotive:BMW Cocquyt (Brugge), BMW Meeusen (Kalmthout), BMW Van Osch (Limburg), CIAC Peugeot (Gent), City Motors Citroën (Antwerpen), Febiac (Brussel), Fiat Belgio (Brussel), Opel Benelux, Gar Ford Van den Bossche (Zottegem), Keuleers Heftrucks(Antwerpen), Korean Motors (Kontich), Ministore Limburg (Hasselt), Moorkens Distribution Honda (Bruxelles), Ssangyong (Vilvoorde), Autopolis Group (Luxembourg), HT Lift (Antwerpen)
  • B2B goederen:
    Arteel (Herent), Beaulieu Fabrics (Kruishoutem), CICO (Zandhoven), Daniel Fain (Overijse), Eurovet (Heusden), Kappa (Turnhout), Kinnarps (Wemmel), SES Vanderhave (Tienen), Jules Clarysse (Pittem)
  • distributie:
    Bose (Tongeren), Meubelen Degraeve (Oedegem), Meubelen Omez (Wevelgem), Meubelen Ponsaerts (Rillaar), Meubelen Robbrecht (Zwijndrecht), Meubelen Torrekens (Denderhoutem), Prima Lux (Herentals), Tupperware (Aalst)
  • handling:
    ATMI Packaging (Hoegaarden), Comp.Belge de Manutent (Gent), Stockage Industriel (Herstal), Transport Logistique (Liège)
  • immo:
    Capitol Invest (Bruxelles), Immoweb (Brussel)
  • kleding:
    Chantelle (Brussel), E5-Mode (St Niklaas), Lacoste (Bruxelles)
  • medisch:
    Fuji Medical (St Niklaas), Lameris (Aartselaar), Pharma Reynders (Boechout), Pharma Support (Aalst), Enraf (Aartselaar), Vygon (Brussel)
  • overheid:
    Eurocontrol (Brussel), Gew. Ontwikkelingsmij Limburg -GOM (Hasselt), IVEG (Antwerpen), Rode Kruis (Brussel)
  • technische diensten:
    CET-Siemens (Wandre), Cosmo Systems (Brussel), Heinen (Eupen), Plastilight (Ittre), Resitec (Wommelgem), Wabco (Groot Bijgaarden), Antwerp Shiprepair (Antwerpen), Clare (Hasselt), Convoi Belgium (Brussel), DataClean (Deurne), De Keuken Hof ter Delft (Ekeren), De Kleine Kasteeltjes (Brecht), Electrabel (Berchem), General Office Maintenance (Antwerpen), Ghent Dredging (St Denijs Westrem), Hotel Bristol (Bruxelles), Ondes (Lokeren), VDR Wegenbouw (Schoten)
  • tertiaire diensten:
    Adecco (Groot Bijgaarden), Ahlers Groep (Antwerpen), Albedecoker (Hoboken), Antw. Bus. Center (Antwerpen), ARC (Kontich), Belgacom Mobile (Brussel), Brussels City Delivery (Anderlecht), Bureau Marechal (Limont), Comptafid (St Joris Molenbeek), Compu-mark (Antwerpen), Crea (Roeselare), Hay Group (Brussel), Innotek (Geel), JT-Lease (Antwerpen), KBC Lease (Antwerpen), Koopjeskrant (Wilrijk), KPMG (Bruxelles), Lease Plan (Zaventem), Produpress (Bruxelles), Proximus (Brussel), QCS-Communications (Gent), Securitas (Brussel), Securitrans (Chastre), VDK Spaarbank (Gent), Work at Home (Berchem)
  • toebehoren:
    Ammeraal Beltech (Nederland), Boss Paints (Beveren), Bourbon-Haenni Benelux (Brussel), Eriks (Hoboken), Ferromatik (Nederland), Hannecard (Le Mans-France), IECO (Drogenbos), Kemet Europe (Kapellen), Klinger (Vilvoorde), Melexis (Tessenderloo), Philips België (Brussel), Sodecco (Ternat), Vandenborre Hydrogen (Oevel), Vermeulen (Roeselare)
  • transport:
    CBO Binnenscheepvaart (Antwerpen), DP World (Beveren), Norfram Logistics (Antwerpen), Northern Manuport (Antwerpen), Norfram Roissy CDG (France), OIA-Brucargo (Zaventem)

Francis Herssens is ook actief als gastspreker en auteur:

  • April 2003: De firmawagen, een effectieve motivator? (Fleet & Business)
  • Mei 2003: Work at home in volle opmars (Fleet & Business)
  • Juni/Juli 2003: Verkoopaversie (Fleet & Business)
  • September 2003: Work at home is een samenwerking (Fleet & Business)
  • Oktober 2003: Gastspreker bij ADM (*) werkgroep Telewerk omtrent: ‘Telewerk, ook en vooral een HR uitdaging’
  • November 2003: Gastspreker bij de Kamer Van Koophandel Antwerpen (Plato): ‘Vijf redenen waarom Verkoopprospectie in KMO’s mank loopt’
  • Maart 2004: Gastspreker bij de Vlaamse Kamer voor Ingenieurs (VIK) op 31/3/2004 met het thema: ‘Wat Playboys en B2B-Verkoopprospecteurs gemeen hebben?’
  • Juni 2004: Docent voor de Kamer Academie (Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland) – ‘Omgaan met veranderingen in KMO’s’
  • Maart 2005: Gastspreker bij de Vlaamse Kamer voor Ingenieurs (VIK) op 22 maart 2005 met het thema: ‘Twaalf stappen om beter (aan inkopers) te verkopen’
  • 2006: Handboek Operationele Offerteopvolging – ISBN – 13: 978 90 8679 020 3 / Roularta Books
  • 2006-2007: Maandelijkse redactionele input in KMO-Insider / Biz Magazine
(*) ADM (Antwerp Digital Mainport) is een initiatief dat onstond rond leidinggevende bedrijven zoals Agfa-Gevaert, Alcatel, AWW, Concentra, Electrabel, Microsoft, PricewaterhouseCoopers, Softcell, Siemens, Soft Cell, Telenet, Pidpa, Antwerp Business Center, Acerta met de bedoeling vernieuwende ideeën te bevorderen in de bedrijfswereld.

Website by Tonc | Privacybeleid