1001 tips om meer en beter te verkopen

Walter Spruyt deelt zijn praktische inzichten in het verkoopproces aan de hand van praktische en originele verkooptips, gebaseerd op eigen veldobservaties. Hou deze pagina goed in de gaten, laat je e-mailadres achter of connecteer met mij op LinkedIN. Zo mis je geen enkele tip!


Een nieuwe klant vraagt korting (3)

Als je te maken hebt met professionele inkopers, dan moet je vroeg of laat over korting spreken. Je kan er niet onderuit. Een zo laag mogelijke prijs bedingen, is immers de opdracht van de inkoper. Een onaangename situatie voor vele account managers.

Lees meer


Een prijsverhoging onderhandelen 2

(Verschenen in KMO-Insider, december 2007) Bijna alle bedrijven worden binnenkort geconfronteerd met het doorvoeren van prijsverhogingen. Inderdaad de evolutie van de grondstoffenprijzen, de olie en de intresten brengt de winstmarges, de rentabiliteit en zelfs de continuïteit van de bedrijfsactiviteit in gevaar brengt. verkoopprijzen verhogen is dus een noodzaak. Vertel dat maar eens aan uw verkopers.

Lees meer


Alleen voor verkopers met afsluittrauma

In wezen bestaan er slechts drie soorten afsluitvragen. De oude getrouwe gesloten, alternatieve en open afsluitvraag. De open afsluitvraag mag echter alleen gebruikt worden door verkopers die herstellen van een afsluittrauma.

Lees meer


Zestien verkooptips voor zelfstandigen en zelfstandige verkopers

Omdat de vooruitgang van je activiteit uitsluitend van het verkopen afhangt, heeft die activiteit in jouw bedrijf alle voorrang. Creëer visibiliteit want wie niet zichtbaar is bestaat niet. Geef enkel het hoogst noodzakelijke geld uit aan publiciteit en promotie, investeer daarentegen in de tijd die je aanwendt om zichtbaar te zijn in de markt.

Lees meer


Zacht afsluiten

Afsluiten wordt dikwijls bekeken als iets dat op het einde van het verkoopgesprek op de proppen komt. In de enge zin van het woord is dat zo. Account managers voelen dat ook zo aan. Als dan het einde van het verkoopgesprek in zicht is dan hebben heel wat account managers vragen bij hun eigen gedrag.…

Lees meer


Onzekerheid overwinnen

Als de prospect besluit een product of een dienst te kopen, moet hij zijn onzekerheid overwinnen. Als het de eerste keer is dat de prospect te maken heeft met jouw firma is de onzekerheid het grootst. De prospect zal zich afvragen: Wat is dit voor een bedrijf? Wat doen ze? Wat kunnen ze voor mij…

Lees meer


Klanten kunnen niet beslissen

Hilde Pellegrims is al jarenlang verkoopster in een speciaalzaak gelegen in een drukbezocht winkelcentrum. Ze verkoopt er voornamelijk papierwaren en kantoorartikelen. Hilde kent het vak zeer goed. In de loop der jaren heeft ze een enorme kennis opgebouwd van alle producten en artikelen die in de zaak verkocht worden. Ze kent er de vele voordelen…

Lees meer


Sublieme productkennis

Wladimir jr. Bratkowski volgde de tweedaagse verkooptraining “Operationele Verkoop”. Tijdens de training heeft hij iedereen verbaasd met zijn sublieme productkennis. Wladimir Jr. vertegenwoordigt Chacalli Fine Wines, gevestigd in de Generaal Belliardstraat te Antwerpen (http://www.chacalliwines.com). Het bedrijf importeert kwaliteitswijnen vanuit heel de wereld en distribueert in de Benelux onder andere de gekende Casillero del Diablo, een…

Lees meer



Twaalf manieren om nee te zeggen

Het vermogen om nee te zeggen is soms essentieel in de afsluitfase. Klanten durven toegevingen vragen en blijven vragen. Ze willen meer en meer tot jij nee zegt. Je hebt er dus alle belang bij om duidelijk en assertief nee te zeggen. Liefst zo snel mogelijk, want hoe langer het duurt voor jij duidelijkheid schept,…

Lees meer


Website by Tonc | Privacybeleid