- Omdat de vooruitgang van je activiteit uitsluitend van het verkopen afhangt, heeft die activiteit in jouw bedrijf alle voorrang.
- Creëer visibiliteit want wie niet zichtbaar is bestaat niet.
- Geef enkel het hoogst noodzakelijke geld uit aan publiciteit en promotie, investeer daarentegen in de tijd die je aanwendt om zichtbaar te zijn in de markt.
- Zorg voor een professionele website die het middelpunt is van je zichtbaarheidsacties.
- Verkopen is een vermoeiende en inspannende bezigheid, je moet er dus dagelijks mee aan de slag.
- Klanten komen niet uit de lucht gevallen, je moet er actief naar op zoek gaan.
- Leg een persoonlijke individuele prospectielijst aan anders weet je na verloop van tijd niet meer waar je nog kunt aankloppen.
- Verkopen doe je door met potentiële klanten de praten.
- Denk niet dat je te goed bent voor het verkoopwerk en dat klanten maar moeten beseffen hoe goed je wel bent.
- Het eerste bezoek bij een potentiële klant is van doorslaggevend belang voor de verdere relatie.
- Zet je gêne en verlegenheid opzij want het zijn nutteloze gevoelens die je hinderen in je ontplooiing.
- Concentreer je op behoeften in plaats van op wat je kunt verkopen.
- Argumenteer doelgericht door doorslaggevende verkoopargumenten te gebruiken.
- Reageer adequaat op bezwaren door na te gaan wat de klant precies bedoelt.
- Herken non-verbale en verbale koopsignalen door goed op te letten.
- Sluit af waar je kunt want aarzelen brengt niets op.